logo logo

END REISVERSLAG FAMILIE DE KORT, RONDREIS SRI LANKA

Travelnauts, Experts in verre gezinsreizen. Verre reizen met Kinderen, reizen naar Amerika, Canada, Caribbean, Cuba, Costa Rica, Panama, Nicaragua, Singapore, Maleisie, Malediven, Cambodja, Zuid-Afrika, Namibie, Kenia, Mauritius, Thailand, Maleisie, Vietnam, Afrika, Australie en Nieuw-Zeeland. Fly & Drive, Autorondreis, prive rondreis, Strandvakantie, Zon & Strand, camper, autohuur, reizen met kinderen.</p> <p>

WINNEND REISVERSLAG FAMILIE DE KORT, RONDREIS SRI LANKA

Reisverslag familie De Kort, rondreis Sri Lanka – Winnend reisverslag 2011!

Zomervakantie 2011: 31 Juli – 20 Augustus

Dag 1 (zondag 31 juli) Op naar Sri Lanka

Eindelijk is het zover. Vanmiddag gaan we naar Sri Lanka. ‘s Ochtends nog even op de koffie bij opa Jan in Koudekerk die jarig was. Om 1 uur naar Schiphol gebracht (door andere opa Jan uit Alphen; kon die meteen de auto weer meenemen). We hadden al online ingecheckt, dus toen we om half 2 op Schiphol aankwamen hebben we de koffers afgegeven en zijn we door de douane gegaan. Even een broodje gegeten en om half vier konden we mooi op tijd vertrekken met de luxe maatschappij Emirates op weg naar Dubai. 6 en half uur verwend met goede service en het modernste entertainmentsysteem met spelletjes, films, radio, muziekalbums etc. op een breedbeeldscherm met tiptoetsbediening. In Dubai werden Daniël en (met name) Lisanne wel een beetje moe en de tweede vlucht (4 en half uur) naar Colombo hebben ze dan ook behoorlijk geslapen.

Dag 2 (maandag 1 augustus) Aankomst Sri Lanka

Om 9 uur landde het vliegtuig en konden we na een uurtje door de immigratie en na de koffers gepakt te hebben naar ons hotel worden gebracht. Een chauffeur stond ons netjes op te wachten. Toch nog een aardige ritje; we moesten heel Colombo (1.2 miljoen inwoners) door om bij hotel Mount Lavinia te komen. Heel slaperig kwamen we aan en om wakker te blijven zijn we snel het mooie zwembad ingedoken van dit prachtige hotel met een privéstrand en heerlijk eten in de vorm van uitgebreide buffetten. ‘s Avonds nog even kennis gemaakt met onze gids Anande en afgesproken dat we dinsdag om 10 uur een klein tochtje door de stad zouden maken met zijn van airco voorziene busje.

Dag 3 (dinsdag 2 augustus) Colombo

Moeilijk wakker worden (3 en een half uur tijdverschil en een lange vermoeiende reis in de benen). Met moeite om 10 uur ontbeten en met Anande, onze gids voor de komende 2 en halve week , meegegaan. Klein toertje door

de stad. Langs een boeddhistische tempel, wat (oorlog)monumenten en een eerste glimp van de hoofdstad. Chaos in het verkeer, veel tuk-tuk en plots overstekende voetgangers die zichzelf in een op zelfmoord lijkende poging over het zebrapad manoeuvreren. Na even kennis te hebben gemaakt met het lokale pin-systeem (40.000 rupies = 258 Eur; in biljetten van 2.000, 1.000, 500, 100, 50 en 10) stond voor de rest van de dag het zwembad op het programma.

Dag 4 (woensdag 3 augustus) Habarana

Om 8 uur werden we door Anande opgehaald voor de 175 km lange rit naar Habarana. Eerst door het drukke Colombo heen. Anande stopte regelmatig om iets te laten zien en uit te leggen bijv over een Boeddhabeeld, het

leven in de dorpjes, vogels, fruit, bomen etc. en hij vertelt veel over Sri Lanka zelf. Hij heeft ons ook de nationale groet geleerd. Je zegt “ayubowan” en houdt je handen plechtig omhoog tegen elkaar aan. Het betekent:” ik wens je een lang en gelukkig leven toe” Om ongeveer 12 uur aangekomen bij Pinnawela, de olifantenopvang. Eerst even lunchen en daarna naar de olifanten. Hier leven olifanten die om een of andere reden niet in het wild kunnen leven. Er is een olifant met 3 poten en een hele oude blinde olifant die door een jager is beschoten.

Het is heel erg toeristisch, maar als je je daar even overheen zet is het erg indrukwekkend om een hele kudde olifanten door een straat te zien komen aanlopen met heel veel schattige kleintjes om in de rivier te gaan baden. Lisanne heeft nog een kleine olifant de fles gegeven die binnen 10 seconden leeg was. Hier moet je dan wel voor betalen. Ook als je op de foto wil moet je de verzorgers wat geven. Hierna moesten we nog 3 en een half uur rijden. Om half 7 kwamen we aan in Hotel Chaaya Village in Habarana. Natuurlijk moest er nog even gezwommen worden, waarna we weer heerlijk van een uitgebreid buffet konden genieten. Daarna weer lekker slapen want morgenochtend om 8 uur staat er een tochtje op een olifant op het programma.

Dag 5 (donderdag 4 augustus) Habarana

Na een heerlijk ontbijt stonden we om kwart voor 8 klaar voor een ritje ofp de olifant. Wij vonden het vrij duur 3000 rupi’s per persoon (20 Eur) maar Lisanne en Daniël vonden het geweldig. Ze mochten op de kop van de  olifant zitten. We gingen eerst een stukje over de weg en langs huisjes, daarna door een natuurgebied en een stukje door het water. Na nog wat banaantjes aan de olifant te hebben gegeven gingen we weer verder.

Op het programma stond een bezoek aan een school. Wij hadden vanuit Nederland al schriften en pennen meegenomen en wat stickers en ballonnen etc. Samen met Anande hebben we nog wat schriften en pennen en koekjes bijgekocht want we gingen naar een school met 70 kinderen. We hadden wel geluk want de kinderen kregen deze week vakantie en het was de laatste dag dat ze nog op school waren. School is gratis en verplicht voor alle kinderen. Alleen moeten de kinderen zelf schriften en pennen hebben. Anande had eerst even met het schoolhoofd overlegd en we mochten de schriften en pennen geven aan kinderen vergelijkbaar met groep 8 en 5in Nederland. Een paar kinderen stelden zich voor en ze gingen in een grote kring staan en Daniël en Lisanne konden alles uitdelen. Het was erg leuk om te zien. Nadat ze alle hadden gehad gingen ze nog een Engels liedje zingen “jingle Bells” en ze zongen het Singalese volkslied. Heel aandoenlijk. Daarna hebben we afscheid genomen en gingen de kinderen weer naar hun klas en wij weer verder. De volgende bestemming was de grottempels van Dambulla. De indrukwekkendste boeddhistische grottempels van Sri Lanka gebouwd in de 1e eeuw na Christus. We moesten wel een stukje klimmen om bij de tempels te komen. We hebben een stukje afgesneden door een ritje te maken met de Tuk Tuk, dat was al heel leuk. Met een Engelstalige gids zijn we alle

5 tempels doorgelopen en kregen we een uitgebreide uitleg. Daniël en Lisanne vonden het ook interessant. We moesten de uitleg in elk geval volledig vertalen. Hierna lekker geluncht in een restaurantje. Om 3 uur gingen we per jeep op safari naar Minneriya National Park. Omdat het nu het droge seizoen is komen kuddes olifanten naar het water toe om te baden en te drinken. Het was erg indrukwekkend om deze dieren met ook weer veel babyolifantjes van zo dichtbij in het wild te kunnen zien. Na deze prachtige safari werden we naar het hotel gebracht en kon er nog even worden gezwommen en na het heerlijke eten vielen de ogen snel dicht.

Dag 6 (vrijdag 5 augustus) Habarana

Na het ontbijt weer op pad. Ditmaal naar de oude kloosterstad Anuradhapura met imposante boeddhistische tempels en unieke irrigatiewerken gesticht in 380 v.Chr. We zijn met een lokale gids door de stad gereden en hebben een heleboel mooie dingen gezien. De restanten van een imposant klooster waar een kalkstenen Boeddha staat, die als je aan de linkerkant staat lijkt te lachen en als je aan de rechterkant staat verdrietig zijn. Lisanne was voor de daar aanwezige schoolklassen met haar blonde haren de hoofdattractie i.p.v. het Boeddhabeeld. Ze moet ook regelmatig met mensen op de foto, wat ze een beetje gelaten over haar heen laat komen. Verder waren er nog prachtige dagoba’s (stoepa’s), de grootsten ter wereld en we hebben de oudste heilige boom (bo-boom) in Sri Lanka gezien die wel 2300 jaar oud is. Erg indrukwekkend allemaal en interessant voor met name papa en mama. Het was wel erg warm en het kon Daniel en Lisanne niet altijd boeien.

Na ongeveer 2,5 uur hadden we de meeste hoogtepunten gezien en namen we afscheid van de gids. Anande bracht ons naar een restaurantje om te lunchen. Na de lunch gingen we weer na het hotel en kon er eindelijk weer gezwommen worden. Na het wederom heerlijke eten wat overigens wel laat is, vanaf half 8 kun je pas terecht en dat is met name voor Lisanne wat aan de late kant, weer lekker slapen.

Dag 7 (zaterdag 6 augustus) Habarana

Na het voortreffelijke ontbijt stond er een drukke dag op het programma. Eerst naar Polonnaruwa, de tweede oude kloosterstad die zijn hoogtij beleefde in de 11de tot 13de eeuw na Chr., dan een bezoekje aan een houtfabriek en na de lunch naar Sigiriya. Onderweg nog even gestopt om naar een paar grote varanen te kijken die vanuit het bos elke ochtend naar deze plaats komen om gevoerd te worden. Natuurlijk een toeristische attractie maar niettemin waren ze indrukwekkend groot. In Polonnaruwa hadden we weer een lokale gids die ons alle hoogtepunten liet zien zoals de ruïnes van het koninklijk paleis, het gebied waar een mooie verzameling religieuze bouwwerken staat waar vroeger de tand van boeddha werd bewaard. Mooie maanstenen en de Gal Vihara. Dit is een van de mooiste monumenten van Sri Lanka. Onbekende kunstenaars hebben uit een stuk graniet vier Boeddhabeelden gehakt waaronder een 14 meter lange liggende boeddha. Dit alles was erg indrukwekkend ondanks dat het erg heet was. Nadat we afscheid hadden genomen van de gids zijn we in een houtfabriek wezen kijken. Hier maakten ze de mooiste dingen uit verschillende soorten hout. Erg leuk om te zien. Daniel en Lisanne hebben een mooi olifantje uitgezocht en ook nog een paar sleutelhangers gehad. Mama heeft twee hele mooie boeddhabeelden gekocht, erg mooi. Na de lunch zijn we naar Sigiriya (leeuwenrots) gegaan, de indrukwekkendste oude hoofdstad van Sri Lanka.

Dag 8 (zondag 7 augustus) Trincomalee

Vandaag gingen we pas om 10 uur weg naar Trincomalee, een plaats aan de oostkust met een prachtig strand. We konden dus rustig ontbijten en de koffers inpakken en uitchecken bij de prachtige hotel. Na zo’n 2 en half uur rijden waren we in hotel Chaaya Blu, wederom een prachtig hotel aan het strand met een rustige zee en met een mooi zwembad. Nog niet zo heel lang geleden was het in het gebied nog oorlog en dat zie je nog aan de bunkers langs de weg, de vele legerbases en de politiecontrole. De rest van de dag hebben we heerlijk gezwommen in het zwembad en de zee. ‘s Avonds stond er weer een geweldig buffet klaar en na lekker gegeten te hebben gingen de ogen weer snel weg.

Dag 9 (maandag 8 augustus) Trincomalee

Vanochtend stond er na het heerlijke ontbijtbuffet een korte stadsrondrit in Trincomalee op het programma. Eerst lang Fort Frederick waar je nog oude kanonnen ziet staan en dan door naar Swami Rock waar we een prachtige

Hindoe tempel hebben bezocht. Hier kregen Daniel en Lisanne een rode stip op hun voorhoofd. Dat brengt geluk. Daarna door naar de warme bronnen van Kanniyai die bekend staan om hun geneeskrachtige werking. Tamils geloven dat ze door de god Vishnu zijn gemaakt om een reinigingsritueel uit te voeren. Ze komen zich hier in grote getale overspoelen met het hete water. Leuk om te zien en Lisanne moest weer met verscheidene mensen op de foto. Hierna gingen we weer terug naar het hotel en konden we de rest van de dag genieten vanzwembad, zee en strand.

Dag 10 (dinsdag 9 augustus) Trincomalee

Vandaag een heerlijke dag zonder programma. Lekker een boekje lezen, muziekje luisteren, kaartje schrijven, cocktailtje drinken, tikje verbranden. Duikje in het zwembad, duikje in de zee, beetje vliegeren, foto’s maken van de lokale vissers; op en top vakantiegevoel. Na weer een heerlijk diner een beetje op tijd gaan slapen want morgen vertrekken we om 7 uur naar Kandy.

Dag 11 (woensdag 10 augustus) Kandy

Vandaag gaan we op weg naar de culturele hoofdstad Kandy, 190 km zuidelijker dan Trincomalee. Om 6.15 uur de wekker gezet en om 7 uur stond Anande al weer netjes klaar. In de bus de ontbijtboxen genuttigd en ons weer laten verbazen wat we allemaal langs de weg zien. Af en toe stoppen om wildlife te bewonderen. Als eerste gestopt bij een huisje langs de weg waar er een demonstratie werd gegeven over het verwerken van de kokosnootboom. Ze gebruiken daadwerkelijk alles. Natuurlijk kun je kokosmelk drinken en kokos eten maar er worden van de ruwe dradige buitenkant touwen gemaakt en van de bladeren maken ze daken. Ook liet ze zien hoe je de rijstkorrels uit de granen krijgt en met welke ingrediënten je curry maakt (curryblaadjes, koriander, peper, chili en dille). Leuk om te zien. Daarna gingen we verder naar de specerijentuin waar we een korte uitleg kregen over de verschillende kruiden en specerijen zoals peper, gember, cacao, nootmuskaat etc. Daarna kregen we uitleg over de geneeskrachtige mengsels die ze daar natuurlijk verkochten. Papa en Lisanne kregen een

korte massage. In het winkeltje hebben we nog een flesje koningskokosnootolie gekocht voor Lisanne haar haar wat dan sneller gaat groeien en mooier gaat glanzen? De kinderen kregen nog zakjes met kruiden mee en een paar cacaobonen. Hierna geluncht in het bijbehorende restaurant. Vervolgens weer op weg richting Kandy. In Kandy zijn we nog in een batikatelier geweest. Hier kregen we uitleg over hoe batik gemaakt werd. Daar gaat

veel werk in zitten. Er zaten mooie kleden bij. Lisanne en Daniel hebben allebei een batikkleed gekregen met de olifant die de tand van boeddha draagt in de esala perehara (zie morgen). Hierna was het nog een klein stukje naar het prachtig gelegen hotel Amaya Hills in de heuvels vlakbij Kandy. Lisanne en Daniel hebben nog even

gezwommen maar het water was erg koud, dus ze waren het snel zat. Na het eten, wat weer een fantastisch buffet was, zijn we naar bed gegaan want morgen wordt een lange dag. Dan gaan we ‘s avonds naar de esala perahara in Kandy en dan word het waarschijnlijk heel laat.

Dag 12 (donderdag 11 augustus) Kandy

In de ochtend na weer een lekker ontbijt werden we door Anande om 8.30 uur opgehaald om naar een juwelenmuseum/juwelier te gaan. Daar kregen we een film te zien over het delven van de juwelen en we kregen uitleg over welke juwelen er in Sri Lanka voorkomen en brachten we een bezoekje aan het atelier waar ze de juwelen bewerken. Natuurlijk moesten we even in de winkel kijken. Echt de prachtigste sieraden lagen daar. Mama en Lisanne hebben samen nog een paar mooie oorbellen gekocht. Hierna gingen we naar de botanische tuin in Peradeniya vlakbij Kandy. Prachtig aangelegd met een mooie orchideeëntuin, schitterende palmbomen en palmbomen en een gigantische bamboeboom. Hierna gingen we terug naar het hotel om even uit te rusten voor de lange avond die we voor de boeg hebben.

Om half 4 kwam Anande ons ophalen om ons naar Kandy te brengen. Voordat we naar de dansvoorstelling van de Kandy trommelaars en dansers gingen nog even langs het meer en de tempel van de tand gelopen. Het was al

erg druk met wachtende mensen voor de Esala Perahera. De dansvoorstelling was erg leuk, toeristisch natuurlijk, maar je kreeg een goede indruk van de muziek en dans uit het zuidelijk deel van Sri Lanka. Zoals de vesdans (acrobatische dans met salto’s), de pantherudans (met tamboerijntjes), vannamdansen (zoals de pauwendans en cobradans). De dansen worden voornamelijk door prachtig uitgedoste mannen uitgevoerd. De pauwendans en cobradans door mooi aangeklede dames. Na het zingen van het volkslied kwamen de spectaculaire vuurspuwers en vuurlopers. Na de voorstelling was het de bedoeling dat we nog binnen in de tempel van de tand gingen kijken maar omdat ze de weg bij de ingang hadden afgesloten ivm het festival konden we helaas niet naar binnen. We zijn toen naar onze gereserveerde plekken gelopen (langs heel veel olifanten) voor het festival.

Deze kostten 7000 rupi’s per persoon (45 euro), maar het was het geld dubbel en dwars waard. Het was ontzettend indrukwekkend. Tijdens de Boeddhistische maand Esala wordt er in Kandy de Esala Perahera gehouden. Dit festival duurt 10 dagen en eindigt op poyadag (volle maan, dit jaar op 13 augustus). Het is een processie door de stad waarbij de tand van boeddha op de grootste olifant met de langste slagtanden wordt gedragen. De optocht wordt in de loop van de 10 dagen steeds langer en er komt steeds meer pracht en praal

aan te pas. Dat hebben we kunnen zien. Schitterend versierde olifanten met verlichting, vuurdansers en tussen de bijna 100 olifanten door groepen dansers die prachtig gekleed waren. Langs de route liepen mannen met fakkels. In het midden kwam de olifant met de tand van boeddha Iedereen ging op dat moment staan. De optocht duurde wel ruim 3 uur. Voor Lisanne (die was in slaap gevallen) en Daniel (die vond na 2 uur papa’s mobiel interessanter) duurde het wat lang. Maar het was een festijn wat je absoluut niet mag missen als je rond deze tijd in Kandy ben. Uiteindelijk waren we rond half 2 terug in het hotel en gingen we gelijk lekker slapen na een prachtige avond.

Dag 13 (vrijdag 12 augustus) Nuwara Eliya

Vandaag gingen we pas om half 12 weg, dus we konden een beetje uitslapen. We gaan de heuvels in richting Nuwara Eliya, een plaatsje op 1890 meter hoogte. Onderweg kom je langs veel theeplantages. We hebben geluncht bij een theefabriek waar we na de lunch een rondleiding kregen, erg interessant. Na een kopje thee verder gereden naar ons hotel, een voormalige theefabriek, the Tea Factory. Onderweg zag je veel mensen

op het land werken. Er worden veel groentes verbouwd in de heuvels naast de thee. Ons hotel was net een museum, bovenop een heuvel, schitterend gelegen tussen de theeplantages. Het was er wel een stuk koeler. Erg

mooi. Nog even door de theeplantages, het doolhofje gelopen en in de speeltuin gespeeld en toen werd het donker en was het om half 8 weer tijd om te eten, dit keer met een duidelijke dresscode die op de deur van de kamer in (netjes gekleed).

Dag 14 (zaterdag 13 augustus) Nuwara Eliya

Vandaag een dagje in en rond het hotel gebleven. Laat ontbeten en daarna even lekker gelezen, gespeeld. ‘s middags konden Lisanne en Daniel theeplukken. Ze werden mooi aangekleed. Lisanne een sarong en Daniel

een rok aan. Nu nog een rieten mand die ze officieel met een band op het hoofd moeten vastmaken en plukken maar. Samen met een meneer die ze hielp hebben ze een hoop theeblaadjes geplukt. Het is zwaar werk. De

theepluksters kunnen per dag 20 kilo plukken en krijgen dan 400 rupi’s (6 euro). Daarna kregen we nog een rondleiding in het kleine theefabriekje en konden ze hun geplukte bladeren te drogen neerleggen. Het hele proces

van thee maken duurt 15 uur, dus morgenochtend als we weg gaan krijgen ze hun ‘eigen’ thee mee. Lisanne heeft nog een ritje op de pony gemaakt in de omgeving van het hotel en papa heeft nog met een medewerker

uit het hotel een ‘nature walk’ gedaan. Na het eten weer op tijd naar bed want morgen is het weer vroeg dag.

Dag 15 (zondag 14 augustus) Tissamaharama

Om 6 uur op en om 7 uur vertrekken we, na het in het ontvangst nemen van de geplukte thee,netjes verpakt in een pakje, met 200 km voor de boeg. Terug naar de warmte in Tissa (voluit Tissamaharama). Om 1 uur kwamen we aan in hotel The Safari, mooi gelegen aan een meer, waar we konden lunchen en nog een snelle duik in het zwembad konden nemen voordat we om half 3 met de jeep werden opgehaald om op safari te gaan in Yala National Park. Hier hopen we luipaarden te spotten. Na drie kwartier waren we in het park en konden we gaan uitkijken naar de luipaarden. Het is een prachtig park met veel meertjes waar veel mooie vogels zitten en

krokodillen en buffels in liggen. We hebben ook nog veel herten en wilde zwijnen gezien. We hebben daar ongeveer 3 uur rondgereden. Vlak voordat we het park uit zouden gaan, ging de chauffeur echt met een noodgang weer verder het park in , want er was een beer gespot. Helaas hebben we hem niet gezien en ook geen luipaard. Wel vlak voor de uitgang een olifant gespot. In het donker naar het hotel gereden. Na het eten snel gaan slapen want we gaan morgen nog een keer ons geluk beproeven in het park, maar dan moeten we wel om 5 uur op.

Dag 16 (maandag 15 augustus) Tissamaharama

Om half 5 ging de wekker zodat we om 5 uur in de jeep naar het park konden rijden. Langzaam maar zeker werd het licht en toen we in het park waren keken we weer goed om ons heen om dieren te spotten. We hebben minder

dieren gezien dan gisteren en hebben een tijdje staan wachten bij grote rotsen waar de luipaarden hun hol hebben en af en toe naar boven komen, maar helaas hebben we er geen gezien. Toch verveelt het geen moment, het blijft spannend. Daniel en Lisanne vinden de safari’s het leukste wat ze hebben gedaan in Sri Lanka. Rond 10 uur waren we weer terug in het hotel en hebben we de rest van de dag gerelaxt bij het zwembad. Morgen gaan we op weg naar onze laatste bestemming Unawatuna en nemen we afscheid van Anande.

Dag 17 (dinsdag 16 augustus) Unawatuna

Om 8 uur staat Anande ons weer op te wachten om ons naar ons laatste hotel in Unawatuna te brengen. Een rit van ongeveer 4 uur. Onderweg zijn we nog even gestopt bij een lokale markt. Dat was leuk. Anande liet ons allerlei fruit, vis en groente zien en de lokale bevolking lachte weer heel vriendelijk naar ons. Na aankomst in het Unawatuna Beach Resort hebben we afscheid genomen van onze uitstekende gids/chauffeur met een envelop met een fooi en voor zijn twee zoontjes een cadeautje. Het hotel ziet er in vergelijking met de andere hotels met name aan de buitenkant wat verwaarloosd uit maar de kamers zijn prima, het personeel supervriendelijk en de buffetten weer uitstekend. Een prima hotel om de laatste dagen te relaxen. De rest van de dag lekker gezwommen in het zwembad en op het prachtige strand gespeeld. De zee is iets te ruw om in te zwemmen. We hebben ons weer prima vermaakt.

Dag 18 (woensdag 17 augustus) Unawatuna

Vandaag heerlijk niks gedaan. Laat ontbeten en de hele dag lekker gezwommen in het zwembad en gespeeld op het strand. Er zijn ook wat andere Nederlandse kinderen in het hotel waar Daniel en Lisanne mee gespeeld hebben. Een lekker luierdagje dus.

Dag 19 (donderdag 18 augustus) Unawatuna

Vandaag na het ontbijt met de tuktuk naar het plaatsje Galle geweest. De chauffeur bleef bij ons en heeft ons langs de bezienswaardigheden gereden. Het oude gedeelte is ommuurd door een fort, waar we een stukje verheen

hebben gelopen. Er stond ook een oude vuurtoren op. We zijn ook naar het Mansion huis geweest. Dit is een oud koloniaal gebouw waar een verzameling is tentoongesteld van een man met allerlei oude dingen, ook uit Nederland zoals delfts blauw uit het VOC tijdperk. Er lagen zelfs briefjes van 10 en 25 gulden. Het was leuk om te zien. Verder veel oude koloniale gebouwen en zelfs een Nederlands Hervormde Kerk. Na anderhalf uur zijn we weer teruggereden naar het hotel om weer lekker te zwemmen. Het was een zonnige, warme dag dus dat was wel lekker. Verder helemaal niks gedaan, alleen maar relaxen.

Dag 20 (vrijdag 19 augustus) Terug naar huis

De laatste dag. We hadden geregeld dat we nog een kamer tot ons vertrek (8 uur in de avond) zouden hebben en dat was ook wel lekker. Met een lange nachtelijke reis voor de boeg hebben we het erg rustig aan gedaan. Behoorlijk zonnig dus wat anders kunnen we doen dan het er nog even van nemen bij het zwembad met de nodige culinaire versnaperingen. Boekje erbij, muziekje erbij….meer heeft de mens eigenlijk niet nodig in het leven. Na een laatste buffet ‘s avonds werden we (wederom toch) door onze vertrouwde gids van Columbus Tours opgehaald. Het was nog 4 uur rijden naar het internationale vliegveld van Colombo. ………met weer een mooi avontuur op zak!

Klik hier voor alle verslagen: Reisverslagen:

Terug naar overzicht

Travelnauts. Experts in verre gezinsreizen.